Saturday, June 23, 2012

Kerana kasih sayang Allah, hati kita terpaut

6EA & 6EB



Bismillahirrahmanirrahim. 


Tak mampu diceritakan dengan lisan mahupun tindakan.
Yang pasti ukhuwwah fillah itu satu anugerah. Anugerah yang sangat-sangat indah dan terkesan di hati.
Hanya dirasai oleh mereka yang sama-sama menuju cintaNya yang satu.
Kini saya benar-benar rasa apa itu keindahan ukhuwah. Allah Allah.
Air mata yang menitis saat jari sedang mengorak langkah menulis apa yang terbuku di hati,
menjadi saksi betapa aku mensyukuri nikmatMu ini, ya Allah.

Sahabat, andai sahaja dapat aku terangkan perasaanku ketika ini.
Andai sahaja dapat aku berkongsi sedikit rasa hati.
Andai sahaja dapat aku kongsi rasa rindu ini denganmu.
Sahabat semua, jangan kamu lupakan sabahatmu yang dhaif ini nanti.



Sahabat, aku mahu kamu tahu. Kamu sentiasa ada dalam doaku.
Aku mahu kamu tahu. Yang aku sentiasa mendoakanmu untuk menemukan jalan terindah dalam hidupmu.
Aku mahu kamu tahu, aku mahu jadi temanmu. Selamanya. Hingga ke syurga. 


 “Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihani Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

 Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu. 

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

Ikhlas daripada,
seorang sahabat yang dhaif yang pasti akan merindui kalian semua. Pasti.
23 Jun, 3 Syaaban
3.58am

No comments:

Post a Comment